امروزه

اخبار امروز دنیای خودرو

امروزه

اخبار امروز دنیای خودرو

آینده مبهم آئودی و ب‌ام‌و در مسابقات DTM به دنبال خروج مرسدس

مرسدس به‌تازگی با خبر خروجش از DTM در سال ۲۰۱۸ و ملحق‌شدن به مسابقات فرمول E، دنیای موتور اسپورت را شگفت‌زده کرده است. این موضوع سبب شده تا کل سری مسابقات DTM در هاله‌ای از ابهام قرار گیرد؛ چرا که مرسدس یکی از تنها ۳ خودروسازی است که در این رقابت‌ها شرکت داشته‌اند. اکنون Autosport نیز گزارش داده که ۲ خودروساز دیگر، ب‌ام‌و و آئودی نیز در حال ارزیابی شرایط نسبت به ادامه حضور در DTM هستند. دیتر گاس (Dieter Gass)، رئیس موتور اسپورت آئودی در گفتگو با Autosport، اعلام کرده که شرکت در DTM برای این کمپانی مهم است، امّا خروج مرسدس باعث خواهد شد که آنها در این مورد بازنگری داشته باشند:

  

تصمیم مرسدس‌بنز مبنی بر کناره‌گیری از DTM بعد از فصل ۲۰۱۸، برای ما تأسف‌برانگیز است. عواقب این تصمیم برای آئودی و کل سری رقابت‌ها، در حال حاضر چندان روشن نیست … ما حالا باید شرایط جدید را با کمک تمام کسانی که در این رابطه دخیل هستند، بررسی کنیم تا یک راه‌حل یا یک گزینه احتمالی به جای DTM پیدا کنیم.


ینس مارکوارت (Jens Marquardt)، همتای «گاس» در ب‌ام‌و نیز موضوع صحبت یکسانی دارد:

تأیید خبر خروج مرسدس بعد از فصل ۲۰۱۸ مسابقات DTM، بسیار تأسف‌آور است. حالا باید این شرایط جدید را ارزیابی کنیم.

DTM قبلاً نیز با شرکت دو سازنده، مرسدس و آئودی در فاصله‌ سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۱، به حیات خود در موتور اسپورت ادامه داده است. ب‌ام‌و از سال ۲۰۱۲ به این مسابقات اضافه شد و از آن زمان تاکنون در این رقابت‌ها حاضر بوده است.


البته کناره‌گیری مرسدس، به معنای یک پایان ناگهانی برای DTM نخواهد بود، امّا اگر ب‌ام‌و یا آئودی نیز بخواهند چنین تصمیمی بگیرند، کل رقابت‌ها در معرض فروپاشی قرار می‌گیرد. یک پیشنهاد خوب برای مسئولان برگزاری DTM این است که سعی کنند تا دوباره آلفا رومئو را به این سری مسابقات بازگزدانند. این برند ایتالیایی دوران موفقیت‌آمیزی را در این رقابت‌ها در دهه ۱۹۹۰ میلادی تجربه کرد و حالا هم قرار است که به‌زودی از یک سدان اسپورت جدید رونمایی کند.


امّا طرفداران DTM، مطمئناً باید در مورد ادامه این رقابت‌ها نگران باشند. باید امیدوار بود که آئودی و ب‌ام‌و تعهدشان را به این رقابت‌ها تأیید کنند؛ در غیر این صورت، کسی نمی‌تواند اتفاقات پیش‌رو را پیش‌بینی کند.



منبع : پدال

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.