امروزه

اخبار امروز دنیای خودرو

امروزه

اخبار امروز دنیای خودرو

رونمایی رسمی کراس‌اوور کیا استونیک

هنوز یک هفته از رونمایی رسمی کراس‌اوور ساب‌کامپکت هیوندای کُنا نگذشته است که حالا کیا هم  کراس‌اوور ساب‌کامپکت جدید خود یعنی استونیک را رونمایی کرده است. در بخش طراحی ظاهری، علیرغم تلاش گروه خودروسازی کیا-هیوندای برای ایجاد یک شخصیت ظاهری مجزا در استونیک، کاملاً می‌توان فهمید که هیوندای کُنا و کیا استونیک خودروهای مرتبطی هستند. این دو کراس‌اوور ساب‌کامپکت کره‌ای خصوصاً در نمای جلو ویژگی‌های خاص خود را دارند اما بازهم می‌توان قرابت آن‌ها را تشخیص داد.

  ادامه مطلب ...

دوئل هوندا CR-V و کیا اسپورتیج

به یکی دیگر از قسمت‌های سری رقابت‌های خودرویی پدال رسیدیم و امروز نوبت گروه کراس‌اوورهای کامپکت است. در دوئل اول این گروه، رنو کاجار و فورد اسکیپ با یکدیگر به رقابت پرداختند که مجموعاً در این دوئل 14011 رأی به ثبت رسیده است؛ اما نتایج نظرسنجی سایت و کانال تلگرام کاملاً عکس یکدیگر هستند به‌گونه‌ای که در سایت کاجار با اختلاف زیادی جلوتر است درحالی‌که در تلگرام اسکیپ بالاتر قرار دارد. درهرحال پس از جمع‌بندی آرا مشخص شد که نهایتاً رنو کاجار با کسب 752 رأی یا به‌عبارت‌دیگر 53 درصد از کل آرا پیروز این رقابت شده درحالی‌که فورد اسکیپ موفق به کسب 649 رأی شده است. حال امروز دو کراس‌اوور دیگر بنام‌های هوندا CR-V و کیا اسپورتیج رودرروی یکدیگر قرار گرفته‌اند.

ادامه مطلب ...

دوئل تویوتا لندکروزر و نیسان پاترول

در یکی دیگر از قسمت‌های سری رقابت‌های خودرویی پدال، امروز به گروه SUVهای بزرگ رسیده‌ایم. در اولین دوئل این گروه، دو SUV آمریکایی یعنی فورد اکسپیدیشن و شورلت تاهو/سابربن به مصاف یکدیگر رفتند که به‌طورکلی در دو نظرسنجی سایت و کانال تلگرام پدال در این رقابت 1489 رأی به ثبت رسیده است. از این آراء اکسپیدیشن توانست 1023 رأی را به خود اختصاص داده و درنتیجه با کسب 69 درصد از کل آراء به‌عنوان پیروز اولین رقابت این گروه به دور بعدی صعود کند درحالی‌که تاهو موفق به کسب 466 رأی شده است. امروز اما در دومین دوئل گروه SUVهای بزرگ، دو ژاپنی یعنی تویوتا لندکروزر و نیسان پاترول/آرمادا روبروی یکدیگر قرار گرفته‌اند.

  ادامه مطلب ...