امروزه

اخبار امروز دنیای خودرو

امروزه

اخبار امروز دنیای خودرو

کلکسیون خودروی فراری ، جذابتر از کلکسیون استون مارتین

کلکسیون خودروی فراری آنقدر می تواند جذاب باشد که فقط یکی از اعضای آن یعنی فراری ۲۵۰ جی‌تی SWB برلینتا ، قیمتی بین ۸٫۵ تا ۱۰ میلیون دلار را داشته باشد.

در اواخر ماه گذشته، یک آگهی از شرکت حراجی “RM Sotheby’s” منتشر شد که در آن خبر از فروش یک کلکسیون استون مارتین توسط این شرکت داده شده بود. اما یک کلکسیون استون مارتین تنها چیزی نیست که آب دهان کلکسیونر ها را راه می اندازد. کلکسیون خودروی فراری هم همین ویژگی را دارد، شاید هم بیشتر!

  ادامه مطلب ...

لکسس LC F، رقیبی برای نیسان GT-R

گفته می‌شود ساخت نسخهٔ اسپرت و قدرتمند لکسس LC F برای سال 2019 برنامه‌ریزی شده و رقیبی رأی نیسان GT-R نیسمو و مرسدس AMG GT خواهد بود. این خبر را وب‌سایت ژاپنی Best Car Web اعلام کرده و گفته است که به نظر می‌رسد LC F از لحاظ عملکرد با قوی‌ترین نسخهٔ نیسان GT-R مطابقت داشته باشد درحالی‌که انتظار می‌رود از لحاظ لوکس بودن و پالایش نیز در سطح خودروهایی چون ب‌ام‌و M6 و مرسدس AMG GT باشد. لکسس LC500 هم‌اکنون در نمونهٔ استاندارد با یک پیشرانهٔ 5 لیتری V8 و یک نمونهٔ 3.5 لیتری V6 هیبریدی عرضه می‌شود اما پیش‌بینی می‌شود که نسخهٔ اسپرت LC F مجهز به یک پیشرانهٔ V8 سوپرشارژ با قدرتی در حدود 600 اسب بخار باشد.

 

ادامه مطلب ...

محبوب‌ترین طراحی و رندر خودروهای کانسپت 2017

خودروهای کانسپتی که توسط طراحان هنرمند و بااستعداد در قالب رندرینگ ارائه می‌شوند، همیشه اشتیاق زیادی برای نسخه‌های تولیدی در آینده ایجاد می‌کنند؛ کانسپت‌هایی که شامل موارد مختلفی از رودستر الکتریکی گرفته تا هایپرکارهای بریتانیایی، و حتی یک جگوار آماده برای پیست می‌شوند.

  ادامه مطلب ...

دست نوازش نوویتک روی تسلا مدل X

خودروهای الکتریکی از دو جهت چالشی عجیب برای تیونرها محسوب می‌شوند. یکی اینکه توانایی‌های پرفورمنس این خودروها به‌خودی‌خود بسیار شگفت‌انگیز است و مخصوصاً بهبود شتاب این ماشین‌ها کاری بسیار دشوار به نظر می‌رسد. از سویی تغییر در ویژگی‌های فنی این خودروها نظیر ارتقای موتور الکتریکی یا افزودن به ظرفیت باتری‌ها به‌سادگی ممکن نیست. بنابراین تیونرها در مواجهه با خودروهای الکتریکی به جنبه‌های دیگری ازجمله تغییرات در بدنه، ترمزها و چرخ‌ها می‌پردازند.

 

ادامه مطلب ...

موتورهای دوازده سیلندر مرسدس بنز به حیات خود ادامه خواهند داد

در دوران افزایش نگرانی‌های زیست‌محیطی و فشارها جهت کاهش مصرف سوخت خودروها، به نظر می‌رسد عمر پیشرانه‌های دوازده سیلندر رو به پایان است. اما رئیس بخش تحقیق و توسعهٔ مرسدس بنز، آقای «Ola Källenius» نظر متفاوتی دارد. او به‌تازگی طی مصاحبه‌ای گفته است که من فکر نمی‌کنم موتورهای دوازده سیلندر به این زودی‌ها کنار بروند.

 

ادامه مطلب ...