امروزه

اخبار امروز دنیای خودرو

امروزه

اخبار امروز دنیای خودرو

جزئیات جالب از فورد جی تی جدید

فورد GT جدید یکی از قابل‌انتظارترین سوپرکارهای سال‌های اخیر بوده و این کمپانی در حال انتشار این موضوع است که جی تی بسیار پیشرفته‌تر از آن چیزی است که برخی افراد فکر می‌کنند.

  


از آنجایی که این خودرو به بیشتر 50 حسگر متفاوت مجهز بوده بنابراین در هر ساعت حدود 100 گیگابایت داده تولید می‌کند. فورد می‌گوید این حجم از داده برابر با دانلود حدود 25 هزار قطعه موسیقی بوده و داده‌های یاد شده شامل هر چیزی از موقعیت پدال‌ها گرفته تا میزان رطوبت هوا می‌باشد.


تمامی این اطلاعات با استفاده از 25 سیستم محاسبه که توسط 10 میلیون خط رمزی کنترل می‌شوند پردازش خواهند شد. این کمپانی آمریکایی می‌گوید کدهای بکار رفته در جی تی جدید بیشتر از کدهای جنگنده لاکهید مارتین F-35 Lightning II بوده و همین امر خودرو را قادر می‌سازد در هر ثانیه 300 مگابایت داده را آنالیز کند.


مدیر جهانی پرفورمنس فورد می‌گوید:

سیستم‌های محاسباتی فورد جی تی دست در دست هم با معماری مسابقه‌ای خودرو کار می‌کنند تا پرفورمنس را بهبود ببخشند و همچنین انعطاف‌پذیری فوق‌العاده‌ای را ایجاد کنند. با پایش بی‌وقفه ورودی‌ها و اطلاعات و ارائه پاسخ‌های مناسب، فورد جی تی در سرعت 289 کیلومتر در ساعت به اندازه سرعت 28 کیلومتر در ساعت پایدار و پاسخگو است.


جدای از اینکه جی تی جدید یک سوپرکامپیوتر است، فورد به این نکته اشاره کرده که محصول جدیدش با برخی از ویژگی‌های جالب از قبیل نگه‌دارنده‌های فنجان آلومینیومی تاشو، سیستم فیلتر سوخت خاص و محفظه قطعات مخفی در زیر صندلی راننده تولید می‌شود.


منبع : پدال

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.