زمانی که تسلا برای اولین بار مدل X را معرفی کرد، ایلان ماسک گفت بهای این خودرو حدود 5 هزار دلار بیشتر از مدل S با تجهیزات مشابه خواهد بود. اگر نگاهی به قیمتگذاری فعلی داشته باشد خواهید فهمید این بیانیه نادرست است.
بامو همواره از زمانی که کانسپت i8 اسپایدر را در سال 2012 رونمایی کرده احتمال ارائه نسخه تولیدی آن را رد نکرده است و این شک و تردیدها به پایان خود رسیده زیرا این خودرو عرضه خواهد شد.
در این بخش از سری نوشتههای فرهنگهای خودرویی مناطق مختلف دنیا میخواهیم سری به آسیا و سنگاپور بزنیم. فرهنگ خودرویی این کشور چندان با همسایهی نه چندان دور خود یعنی بالی اندونزی – که در آینده به آنجا هم سر میزنیم- نیست. همهجا میتوان سوپرکارها و موتوربایک های کوچک را دید. بله درست است، خیابانهای سنگاپور با وجود خودنمایی خودروهای لوکس و سوپر اسپورت شبیه سرزمین رؤیایی موناکو هستند.
در صنعت خودروسازی مدرن، اکثر خودروسازان هر پنج سال یکبار نسل جدید محصولات خود را معرفی میکنند اما نسل قبلی رولزرویس فانتوم به مدت سیزده سال در کارخانهٔ این شرکت در گودوود به تولید رسید؛ حال بهتازگی سرانجام نسل جدید یا هشتم این سدان فوق لوکس رونمایی شده است و بنابراین حالا زمان مناسبی برای بررسی تغییرات این نسل نسبت به نسل قبلی است.
زمانی که تسلا برای اولین بار مدل X را معرفی کرد، ایلان ماسک گفت بهای این خودرو حدود 5 هزار دلار بیشتر از مدل S با تجهیزات مشابه خواهد بود. اگر نگاهی به قیمتگذاری فعلی داشته باشد خواهید فهمید این بیانیه نادرست است.
مرسدس بنز هماکنون در حال کار بر روی توسعهٔ یک قوای محرکهٔ هیبریدی عملکرد بالا است که از یک پیشرانهٔ 3 لیتری شش سیلندر خطی توربو و یک موتور الکتریکی با 70 اسب بخار قدرت تشکیل شده است. خروجی کلی این سیستم نیز 500 اسب بخار قدرت خواهد بود. محصولاتی که به این قوای محرکهٔ هیبریدی جدید مجهز خواهند بود، تحت نام AMG 53 عرضه میشوند و بنابراین خانوادهٔ AMG 53 هم به محصولات مرسدس بنز اضافه خواهد شد. این قوای محرکه برای اولین بار در نسل آیندهٔ مدل CLS ارائه خواهد شد و همانطور که مشخص است، CLS53 AMG نام خواهد داشت. تاریخ دقیق عرضهٔ این خودرو هنوز مشخص نیست اما بهاحتمالزیاد تا پایان سال آینده راهی بازار خواهد شد.