امروزه

اخبار امروز دنیای خودرو

امروزه

اخبار امروز دنیای خودرو

پرفروش‌ترین خودروهای الکتریکی و پلاگین در ژوئن 2017

ماه ژوئن 2017 یکی از بهترین ماه‌ها برای فروش خودروهای الکتریکی و پلاگین هیبریدی بوده است.

  


برای دومین بار در تاریخ، بیش از 100 هزار دستگاه خودروی پلاگین هیبریدی در یک ماه فروخته شده که نشان دهنده رشد 38 درصدی بوده و مهم‌تر آنکه، این خودروها برای اولین بار توانسته سهمی 1 درصدی از بازار را به خود اختصاص دهند.

Toyota Prius Prime 2017
فروش کلی 6 ماهه اول سال 2017 خودروهای الکتریکی و پلاگین هیبریدی به نزدیک 450 هزار دستگاه رسیده که رشد 41 درصدی سال به سال را نشان می‌دهد. این احتمال وجود دارد در پایان سال جاری میزان فروش 7 رقمی را برای این دسته از خودروها ببینیم.


همان‌گونه که چند ماه پیش حدس زده بودیم، تویوتا پریوس پلاگین که با نام پرایم نیز شناخته می‌شود به سرعت به پرفروش‌ترین خودروی پلاگین هیبریدی جهان تبدیل شده است. علیرغم اینکه پریوس پرایم هنوز به‌طور کامل در سراسر جهان عرضه نشده اما در ماه ژوئن حدود 27 هزار دستگاه از آن به دست مشتریان رسیده است.


عملکرد بسیار قوی در ژاپن و آمریکا باعث شده تا این خودرو بتواند دو خودروی تمام الکتریکی نیسان لیف و تسلا مدل S را در نیمه اول سال جاری پشت سر بگذارد.


تسلا مدل S که با فروش 25450 دستگاهی در رتبه سوم محبوب‌ترین‌ها قرار دارد ماه ژوئن خوبی داشته و بهترین میزان فروش یک ماه را داشته است. فروش یک ماه این خودرو حدود 6150 دستگاه بوده که بیشتر از فروش 6038 دستگاهی تویوتا است.


نیسان لیف نیز فروش 26591 دستگاهی داشته و در رده دوم جا خوش کرده است. تسلا مدل X با فروش 21550 دستگاهی در رتبه چهارم قرار دارد. فروش ماه ژوئن این دو خودرو به ترتیب برابر با 4647 و 4684 دستگاه بوده است.


اما در جدول فروش خودروسازان، تسلا با فروش 10841 دستگاهی در ژوئن ب‌ام‌و را جا گذاشته است اما فروش 8815 دستگاهی ب‌ام‌و هم در نوع خود قابل‌توجه است.


اما ماه ژوئن ماه استارت بازگشت کمپانی چینی BYD نیز بوده است. این کمپانی با فروش 11198 دستگاهی در رتبه سوم قرار دارد.

BYD Qin EV
با عرضه تسلا مدل 3 در سال جدید انتظار داریم مسابقه‌ای جذاب بین این کمپانی و BYD آغاز شود.


منبع : پدال

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.