امروزه

اخبار امروز دنیای خودرو

امروزه

اخبار امروز دنیای خودرو

ایرتویا، رتبه نخست خدمات پس‌ازفروش شرکت‌های واردکننده خودرو

بر اساس تازه‌ترین گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) در خصوص ارزیابی وضعیت خدمات پس از فروش شرکت‌های عرضه کننده خودرو در سال 95، شرکت ایرتویا موفق به کسب رتبه نخست خدمات پس از فروش از بین تمامی وارد کنندگان خودروی کشور گردیده است.

  


در این بررسی کلیه شرکت‌های عرضه کننده خودرو، در پنج زمینه اصلی شامل وضعیت خدمات پس از فروش، وضعیت تعمیرگاه‌های مجاز، سطح رضایت‌مندی مشتریان، کارایی نمایندگی‌ها و رضایت نمایندگی‌های مجاز از شرکت‌های وارد کننده مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند.
گزارش حاصل آمده، مجموعاً 40 شرکت تولید کننده و وارد کننده خودروهای سبک و سنگین و تعداد 1 میلیون و 237 هزار مشتری را در بر می‌گیرد. سایر بخش‌های آن نیز به شرح ذیل می‌باشند:
حضور 2 هزار و 348 نمایندگی مجاز در ارزیابی تعمیرگاه‌های مجازِ سراسر کشور؛
حضور 1 هزار و 878 نمایندگی مجاز در سنجش رضایت مدیران نمایندگی‌های مجاز از عملکرد شرکت‌های عرضه کننده؛
ارزیابی تعداد 22 هزار و 948 نفر پرسنل فنی در کلیه تعمیرگاه‌های مجاز.


ایرتویا پیش از این طی گزارش سال 94 شرکت بازرسی، در زمینه رضایت‌مندی مشتریان از خدمات پس از فروش مقام نخست را بین کلیه شرکت‌های عرضه کننده خودرو به خود اختصاص داده بود و در گزارش مربوط به سال 95 نیز توانست با کسب 77 امتیاز از جایگاه خود دفاع کند. اما نکته حائز اهمیت، پیشرفت چشمگیر این شرکت در سایر زمینه‌های موردبررسی است، به‌طوری‌که در ارزیابی نهایی انجام‌شده (شامل تمامی زمینه‌های مذکور)، در گروه وارد کننده‌های خودرو مقام اول و در گروه عرضه کنندگان خودرو (تولید کنندگان و وارد کنندگان خودروهای سبک و سنگین) مقام دوم را کسب نموده است. این حرکت رو به جلو امری بی‌سابقه در صنعت خودروی کشور محسوب گردیده و نمی‌توان به سادگی از کنار آن گذشت.

استاندارد سازی تعمیرگاه‌های مجاز، بازنگری و اجرای سامانه‌های نوین مربوط به ارزیابی نمایندگان، بهبود مستمر در فرآیند تأمین قطعات، ایجاد شاخص‌های دقیق برای سنجش میزان رضایت مشتریان و… ازجمله فعالیت‌هایی بوده که به مدد تلاش شبانه‌روزی واحدهای مرتبط محقق شده و در کسب این افتخار نقش مهمی داشته‌اند.
ایرتویا به‌عنوان باسابقه‌ترین وارد کننده خودرو در کشور، با علم به اهمیت بالای خدمات پس از فروش به‌عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل مؤثر در رضایت مشتریان، همواره سعی در ارائه خدمات بهتر به خریداران داشته و به لطف طراحی و پیاده سازی سامانه‌های نوینِ منطبق با استانداردهای تویوتا و کسب استاندارد جهانی TSM در این زمینه، تا کنون برنده جوایز متعددی از کمپانی مادر بوده است.


منبع: پدال

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.